Groeiende vraag
“We merken in de meeste Europese landen dat er groei zit in de vraag naar trap- en huisliften”, begint Eelco Ree, Managing Director TK Home Solutions, zijn verhaal. “Dit komt omdat we steeds ouder worden en ook omdat de bevolkingsgroep ouderen steeds groter wordt steeds ouder wordt door m.a.w. de vergrijzing. Wat we ook zien in bepaalde landen, is dat er een stijgende trend is in mensen die thuis willen blijven wonen. Mensen besteden en investeren meer en meer tijd en moeite om thuis te blijven en onze oplossingen, net als andere domotica, zijn daar onderdeel van.”
Investeren in R&D
“TK Home Solutions is een volwassen organisatie, maar er wordt nog elke dag en elke week gewerkt aan het doorontwikkelen van de producten. Net als NEWMINDS staan we nooit stil. We investeren significant in R&D en in onze traplift krijgt elk jaar nieuwe technologie. Uiteraard zijn er ook regelmatig nieuwe wettelijke normen en veiligheidsregels waar we aan moeten voldoen. We willen altijd het liefst voordat de betreffende normen ingaan, zorgen dat we compliant zijn.”
Connected traplift
“Onze connected traplift staat via een draadloze verbinding altijd met onze cloud verbondenin verbinding, waardoor we altijd realtime de status van de traplift kunnen uitlezen. Zo kunnen we problemen op voorhand uitlezen. NEWMINDS is ook altijd aan het ontwikkelen en komt ook altijd met nieuwe applicatiesfunctionaliteit. Dat is één van de redenen dat ons partnership zo goed werkt. We zitten op dezelfde manier in de wedstrijd. Hun core business is automation en daar maken wij dankbaar gebruik van. Wij worden ook steeds digitaler en in die zin matchen we heel goed met elkaar.”
Snelle order-to-delivery
“IT is zeer belangrijk voor ons. Naast SPATIO gebruiken we ook een custom made order-to-delivery (O2D) applicatie. NEWMINDS heeft voor ons een productie planbord gemaakt, waarin we een connectie hebben tussen onze fabriek in Krimpen aan den IJssel en alle Home Solutions in Europa. Zij hebben een realtime verbinding met elkaar, zodat we onze productiecapaciteit en vraag op elkaar kunnen afstemmen.
Wanneer er een order binnenkomt voor een lift, kunnen we realtime een productieslot in onze fabriek reserveren en tegelijk al een monteur reserveren. Het is voor onze klanten belangrijk dat wij zo snel mogelijk kunnen produceren en leveren en deze oplossing heeft ervoor gezorgd dat we de order-to-delivery nog sneller hebben kunnen maken. Omdat elke traplift maatwerk is, is die directe link met onze fabriek zeer belangrijk.”
Realtime inzicht
“We gebruiken SPATIO uiteraard om onze service te plannen, dus montage, onderhoud en reparaties. En in een aantal landen plannen we ook de afspraken van onze vertegenwoordigers al in SPATIO. Alles is realtime verbonden, dus onze monteurs voeden ons systeem met informatie over de voorraad van onderdelen die ze bij zich hebben. Zo houden we de reactietijd zo snel mogelijk. Is er een storing, dan weten we precies welke monteur in de buurt is en de juiste onderdelen bij zich heeft. Bij een connected traplift weten we soms al dat er een monteur nodig is, voordat de klant weet dat er iets mis is”
Automatische routeplanning
“SPATIO is niet onvervangbaar, maar vormt wel de ruggengraat van onze operations en service afdeling. Voor onze servicereputatie is SPATIO daarom echt essentieel. We werken slimmer, omdat we realtime informatie hebben over wat er speelt binnen onze organisatie. We weten precies wie zich waar bevindt en wat de voorraad is van een monteur. Ons planbord is ook geïntegreerd met APPXSPATIO Management Systeem, dit systeem stelt ons in staat om automatische routeplanning toe te passen.
Door ons grote klantenbestand, gaat het om duizenden en duizenden jobs per jaar die we moeten uitvoeren. Samen met NEWMINDS hebben we een oplossing ontwikkeld waarin we al onze wensen qua orders kunnen ingeven en het systeem maakt een automatisch een gehele routeplanning voor ons, met duizend jobs tegelijkertijd. Dit is levert ons een zeer efficiënte planning op, wat erg belangrijk is voor ons. Tevens, en betekent ditook dat we de reistijd, reiskosten en CO2-uitstoot kunnen beperken. Dit laatste komt weer ten goede aan onze duurzaamheidsdoelstellingen.”
IT-partner en klankbord
“We werken al meer dan 10 jaar met SPATIO. Eerst in Nederland en sinds 2018 ook in de rest van Europa. SPATIO werkt goed en zeer efficiënt, het was dan ook een logische keuze om dit verder uit te rollen. Er is bij NEWMINDS zeer veel kennis in huis over het digitaliseren van planningstools. Ze hebben binnen NEWMINDS alle kennis over ons ERP-pakket en het hele team is gewoon fantastisch. Het is hun eigen product, ze kennen het van binnen en van buiten. Dit betekent dat de support, wat ongelooflijk belangrijk is binnen de IT, uitermate goed is. Ze zijn niet alleen goed in ontwikkelen, maar ook in meedenken met onze business. Doordat we al zo lang samenwerken kennen ze onze business heel goed. NEWMINDS is niet alleen onze IT-partner, maar ook een klankbord en goede denkinnovatiepartner.”